Sidder du inde med en god idé til en studierejse, som kan bringe viden og inspiration med hjem til dig selv og kollegerne? Så åbner vi nu for ansøgninger til Reddernes Landsklubs årlige studierejselegat, som bliver uddelt på årsmødet i 1. kvartal 2020.
Legatet er på maksimalt 15.000 kr., som skal gå til de direkte omkostninger til transport, hotel og forplejning.
Vi vil opfordre alle vores redderkolleger, uanset funktion, til at melde sig på banen.
Sådan vælges modtageren
Efter ansøgningsfristen bliver alle ansøgninger sendt til bestyrelsen i Reddernes Landsklub i anonymiseret form, således de ikke ved hvem, der står bag den enkelte ansøgning, og dermed udelukkende forholder sig til hvilken ansøgning, de finder mest relevant.
Hvert bestyrelsesmedlem peger efterfølgende på deres foretrukne ansøgning, og den, som flest peger på, modtager studierejselegatet. Hvis der er stemmelighed, bliver legatet delt.
Sidste år
Studierejselegatet for 2019 blev uddelt til ambulancebehandler Lise Kjeldsen, som har planlagt en studietur til Island.
Praktiske oplysninger
Ansøgninger om at modtage Reddernes Landsklubs studierejselegat sendes til Reddernes Landsklubs sekretær på mailadresse legat@redder.dk senest d. 26. januar 2020. Muligheden for at ansøge er forbeholdt medlemmer af Reddernes Landsklub.
Ansøgningen skal indeholde følgende oplysninger:
- Ansøgerens navn, privatadresse og telefonnummer
- Stationsnavn og stationsadresse
- Beskrivelse af formålet med studieturen
- Hvornår påregnes studieturen gennemført?
- Hvorledes vil erfaringerne blive publiceret/formidlet?
- Anslået budget for turens gennemførelse
Reddernes Landsklub har den ekslusive rettighed til frit at bruge de indsamlede erfaringer fra turen.